Zajímavosti ze světa tónování autoskel

Nespokojíte se jen s povrchním popisem? Hledáte maximum informaci než se rozhodnete jaké autofólie a od které firmy? Vítejte na naší webowé stránce! Najdete zde mnoho zajímavých informaci o historii, výrobě a instalaci moderních protislunečních autofólií. Navštivte sekci o autofóliích. Máte otázku, na kterou jste zde nenašli odpověď? Nebojte se a zavolejte nám, rádi vám vše zodpovíme na
tel. 777 120 130

Přehřátí organismu - ztráta koncentrace

Přehřátí organismu - ztráta koncentrace

podrobněji se podívejme jak horko ovlivňuje lidský organismus a jak se daří v praxi pomocí autofólií tyto negativní vlivy potlačit. Můžeme se dostat do mezních situací kdy vysoké letní teploty stejně jako například únava zapříčiní nehodu? V čem nám autofólie pomohou a v čem ne?

Lidksý organismus pro svou správnou činnost vyžaduje poměrně stálou vnitřní teplotu. V případě chladu lze tělu pomoci lepší izolací pomocí teplého oděvu. Co se však děje pokud je okolní prostředí příliš teplé. Existují v zásadě dva hlavní mechanismy, kterými organismus odvádí přebytečné teplo. Jako první stupeň se roztahují cévy a kapiláry v pokožce, čímž se zvýší průtok krve a pokožkou se vyzáří více tepla. V případě že to nestačí začne tělo vylučovat pot, jehož odpařováním se organismus ochladí. Ovšem schopnost ochladit se odpařováním potu je přímo závislá na okolních podmínkách. Pro účinné odpařování je ideální suchý proudící vzuch. Zajistit tyto pomínky v automobilu může být do značné míry problematické. Podívejmě se zblízka jak to většinou vypadá v praxi.V dnešní době díky pokročilé hlukové a tepelné izolaci je již jen fáma, že na teplotu uvnitř vozu výrazně ovlivňuje barva karoserie. Ve vozidle ať s klimatizací nebo bez se nejvíce tepla kumuluje ohříváním interieru dopadajícími slunečními paprsky.

Popišme si první případ - vozidlo bez klimatizace

Vzduch který proudí do kabiny přes ventilátor má přinejlepším stejnou teplotu jako vzduch mimo vozidlo. Většinou díky nasávaní z motorového prostoru je ještě o něco málo teplejší. Pro vytvoření dostatečného proudu vzduch, který je schopen tělo ochladit, je třeba pustit ventilátor téměř na maximální výkon. To se projeví značným hlukem a cestujícím na zadních sedadlech to stejně příliš nepomůže. Druhá možnost je větrat pootevřeným okýnkem. Stejný problém je vysoká hlučnost při rychlé jízdě například na dálnici. Navíc ve městě, při pomalém popojíždění v koloně spíše pocítímě ještě větší sálající teplo od karoserie vlastního vozu, okolních aut a rozpálené vozovky. Jediná možnost je snížení přímo dopadajících slunečních paprsků. Způsobů jak toho docílit je řada. Od různých přísavkových clonítek až po ručník přiskřípnutý ve stahovacím okně. Většina těchto pomůcek má však i značné nevýhody. Přes ručník není videt a přísavky držící clonítka často spíše nedrží, navíc pro stažení okna je třeba tyto clonítka demontovat. Naproti tomu protisluneční autofolie nabízí až překvapivou účinnost při minimálních nevýhodách. O autofólie se nemusíte nějak zvlášť starat. Postačí běžná údržba jako u skel bez fólie. Přes autofólie je výborně vidět a lze říci, že po chvíli si a ni neuvědomíte že máte skla tónovaná. Každý jistě ví jaká je teplota ve voze, který stál pár hodin na přímém slunci. Volant se skoro nedá udržet v ruce a zbytek interieru je rozpálen stejně tak. Po instalaci autofólií zůstane hlavním zdrojem tepla palubní deska (
čelní sklo není možné tónovat ). Zbytek vozu je jen vlažný. Úbytek tepla ve voze s autofoliemi může dosahovat až desítek stupňů celsia. Jedná se o podobný rozdíl jako když jste na příměm slunci a nebo se chováte ve stínu. Samozřejmě hlavní je účinnost autofólií při samotné jízdě. Ve voze s tónovanými skly je výrazně příjemější teplota a hlavně stín, který poskytují autofólie je přinejmenším citelná úleva. Zvláště cestující na zadních sedadlech pocítí značné zlepšení, protože na zadní část vozu je možno instalovat tmavší odstíny autofólií, které jsou účinnější. Především malé děti snáší ostré slunce a vysoké telpoty velmi špatně. Jejich organismus je více zatěžován a svoji nespokojenost dávají hlasitě najevo. Nervozita roste a chvilková ztráta nervů se může projevit řidičskou chybou s nepříjemnými následky

Případ druhý - vozidlo s klimatizací

Evidentní rozdíl v možnosti aktivního ochlazení vzduchu proudícího do iterieru vozu by mohl svádět k přesvědčení, že problém s vysokou teplotou v iterieru je vyřešen a nic nebrání pohodovému cestování. Autofólie by se v tomto případě mohly mylně považovat za zbytečnost. Jak bylo zmíněno výše, nejvíce tepla se ve voze kumuluje ohříváním interieru díky pronikajícím slunečním paprskům. To se samozřejmě děje i za jízdy a navíc paprsky dopadají přímo na cestující. Čili jak vypadá praxe. Sluníčko pálí a současně na nás fouká studený vzduch z klimatizace. Subjektivně je samozřejmě mnohem příjemější klimatizace, ale organismus si o tom myslí své a často se tento teplotní rozpor projeví nachlazením, angínou a podobnými projevy. Pro lidské tělo není přirozené aby z jedné strany bylo vystaveno horku a přímému slunci a z druhé strany chladnému až ledovému proudu vzduchu z klimatizace. Jistě výkon klimatizace se dá regulovat a táké ji málokdo využívá na plný výkon, jenže proč si nedopřát maximum komfortu s minimem zdravotních rizik. Dá se říci že autofólie skvěle doplňují klimatizaci a toto spojení je takřka ideální. Autofólie účině blokují sluneční paprsky, poskytují cestujícím stín a klimatizace dotvoří příjemnou atmosféru temperováním nasávaného vzduchu. Nezapomínejme ani na cestující na zadních sedadlech. Účinnost klimatizace rychle klesá se vzdáleností od výdechů. Každý kdo vozí například v zavazadlovém prostoru domácí mazlíčky, měl by o instalaci autofólií vážně uvažovat. Domácí zvířata jsou často již samotným cestováním velmi stresována a navíc díky své srsti snáší horko opravdu velmi špatně. Navíc klimatizace zdaleka není schopna zajistit přijatelnou teplotu i v zavazadlovém
prostoru. S trochou nadsázky se dá říci, že zde se člověk instalací autofólií chová i ekologicky, neboť autofólie snižují potřebný výkon klimatizace téměř na polovinu. Úspora paliva zřejmě nebude hlavní motivací pro instalaci autofólií, ale na druhou stranu snížení spotřeby není úplně zanedbatelné. V průměru se může jednat až o  0,4l na každých 100km. Pochopitelně záleží na konkrétním automobilu, velikosti prosklené plochy, barvě interieru atd.

Zpět k tématu. K čemu vlastě dochází při vyčerpání z horka. Hlavní obranou těla proti horku je odpařování potu, ovšem zásoba tekutin není nekonečná. Dospělý člověk v letním parnu může vypotit značné množství vody. Spolu s potem se vylučují také důležité soli a minerály. Pokles hladiny soli se projevuje jako pocit žízně. Doplněním tekutin se množství soli a minerálů dále naředí a v kombinaci s dalšími nepříznivými vlivy se to může projevovat jako podrážděnost, bolesti hlavy, poruchy vědomí. Každý kdo absolvoval náročnější sportovní výkon v letním horku jistě zažil mžitky před očima a celkovou slabost. Jednotlivé faktory sami o sobě nemusí být nebezpečné. Nicméně když se sečte například nervozita z dlouhé cesty na dovolenou, obava zda jsme něco nezapoměli, silný provoz, hlučně si hrající děti, může být oslabení organismu vlivem horka poslední kapkou. I chvilková ztráta koncentrace, přehlédnutí jiného vozidla nebo ohlédnutí se na zlobící potomky může mít nepříjemné následky. Tento článek si neklade za cíl strašit Vás, většinou se horko v autě dá zvládnout. Jen chceme poukázat na fakt, že 99% našich zákazníků si již své vozidlo bez autofólií nedokáže představit.

Související články:

Historie a vývoj autofólií

Technologie výroby protislunečních autofólií

Profesionální instalace autofólií

Optimální odstín autofólie

Ministerstvo dopravy a autofólie

VWS - Vinyl Wraping System - kompletní změna barvy vozu

Údržba a péče o autofólie

 

návrat na domovskou stránku

Publikováno: 30. 11. 2010

 
Telefon: 777 120 130

tvorba www stránek emocio